Isabella Möller

Sjukt varmt

Allmänt Permalink0
Har varit ute och njutit i solen hela morgonen. Mockat, fyllt vatten i hagen och bara kollat på hästarna som verkligen njuter av att gå i hagarna idag. Det har börjat komma upp gräs som de går och pillar med också. 

Gjorde ett riktigt jobbigt pass på Wendy,  vi är inne i en riktig krisperiod i vårt förhållande haha. Vi 'bråkar' och har olika åsikter om allt just nu känns det som. Hon blir så frustrerad såfort hon inte får springa så fort som hon vill och när allt inte är på hennes vis. Lika frustrerad blir jag på att hon inte går exakt som jag vill, att jag inte får ha om skänkeln som jag vill osv. Det får vara slut på lekstugan nu, dags att börja uppföra sig som en riktig häst tycker jag allt haha! Hon fick sig en dusch efteråt iallafall och där är hon iallafall superduktig. Står som ett ljus och njuter. Sen att hon gick direkt ut och rullade sig var ju en annan sak haha. 

Dessa dagar får jag citera Gunilla: 'När ridpasset går för bra rakt igenom betyder det att man varit för bekväm!'

och kan ju inget annat än att hålla med haha. Så länge jag sitter och 'åker med' går hästarna i frid och fröjd och känns fina men oftast när man börjar 'rida' och jobba dom med övningar blir friden helt plötsligt lite annorlunda, hästar som helt plötsligt tappar lite balans, rytm m.m. innan de lärt sig hur det ska vara. Ridpassen ska utveckla hästens ridbarhet, inte åkbarhet ;) 


Till top